Bij Coolblue doen wij alles voor een glimlach. Daarom hebben we 2 doelen voor ogen: een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen en waarde toevoegen. Om deze doelen te halen, kijken we per producttype waar klanten behoefte aan hebben en op basis daarvan richten wij onze productreizen in.

Meest klantgerichte productreis

All-inclusive

Van advies geven bij een aankoop tot het bezorgen van een bestelling, al onze Coolblue’ers werken hard om het verschil te maken. Daarom hebben wij voor onze bijna 1.000 productcategorieën productreizen van A tot Z ontwikkeld waar klanten blij van worden. In 3 voorbeelden laten we zien hoe we dit doen: de productreizen van wasmachines, televisies en laptops.

Wasmachines

Meestal kopen klanten een nieuwe wasmachine als de oude stuk gaat of als ze toe zijn aan een energiezuinige. Omdat het lastig is om zo’n zwaar apparaat te vervoeren, bieden wij onze bezorgservice aan. De wasmachine wordt bezorgd in een zelfgekozen tijdvak, zelfs in de avond. En als klanten dat willen, installeren we hem gelijk op de juiste plek. Ook op de vierde verdieping of in de kelder. Onze bezorgers brengen accessoires mee van ons eigen merk BlueBuilt. Klanten kunnen deze dan direct bij de bezorging aanschaffen.

Onze bezorgers nemen het oude apparaat meteen mee terug. Deze recyclen of refurbishen we zodat we er andere mensen blij mee kunnen maken. Zo proberen we het niet alleen elke dag een beetje beter, maar ook een beetje groener te doen.

Ook bieden we wasmachine-abonnementen aan. We bezorgen de energiezuinige wasmachine bij de klant thuis. En als hij stuk gaat, repareren of vervangen we de wasmachine binnen 48 uur.

Televisies

Wij helpen klanten de televisie te vinden die bij hen past. In onze app kunnen ze met augmented reality tv’s virtueel in hun woonkamer plaatsen. Zo zien ze meteen of de televisie past op de plek die zij hiervoor in gedachten hebben. Met onze Keuzehulp en adviesartikelen helpen wij hen bij het bepalen van de beste beeldkwaliteit en het uitzoeken van bijpassende accessoires, zoals een soundbar.

In onze winkels vergelijken klanten ons grote assortiment aan televisies. Onze tv-specialisten staan klaar om advies te geven over de verschillende modellen. Klanten kunnen via de website een adviesafspraak inplannen of zonder afspraak langskomen. En bij bezorging hangen onze bezorgers de nieuwe tv meteen aan de muur als de klant dat wil.

Laptops

Klanten gaan vaak op zoek naar een nieuwe laptop wanneer hun oude trager wordt. Onze specialisten vertellen graag alles over de verschillende modellen en specificaties. Zo kunnen klanten gemakkelijk een laptop vinden die bij hun gebruikssituatie en behoeftes past.

Om er zeker van te zijn dat klanten de juiste laptop vinden, brengen onze specialisten elke dag in kaart wat klanten écht willen en nodig hebben. Op basis van deze klantdata laten wij laptops bouwen door onze fabrikanten. Deze laptops hebben precies wat klanten nodig hebben en worden exclusief bij Coolblue verkocht.

Coolblue zakelijk

Hard voor de zaak

Bij Coolblue Zakelijk helpen wij zakelijke klanten met al hun behoeftes: van laptops en printers tot kantoorinrichting. Freelancers en kleine bedrijven regelen alles makkelijk en snel online in hun eigen omgeving. Ze zien prijzen zonder btw en bestellen op rekening. Voor middelgrote en grootzakelijke bedrijven staan onze accountmanagers klaar met advies en offertes op maat. Ook plaatsen ze bestellingen via hun eigen inkoopsysteem. Onze grootzakelijke klanten kunnen daarnaast gebruikmaken van Mobile Device Management. Hiermee installeren, beheren en beveiligen ze alle apparaten binnen hun bedrijf. En voor iedereen geldt: vandaag besteld, morgen gratis bezorgd. Zowel thuis als op kantoor.