Coolblue-nieuws

Coolblue start tv-campagne in Vlaanderen

Online retailer begint na mond-tot-mond- nu ook een media-offensief

Samenvatting

Coolblue, één van de grootste webwinkels van België, zond gisterenavond zijn allereerste tv-spot in Vlaanderen uit. Het snelgroeiende bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid en verkoop nog harder laten groeien. Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klantentevredenheid door meer mensen laten ervaren.

In januari zond Coolblue al zijn eerste tv-spot in Nederland uit. Voordien had het bedrijf nauwelijks in reclame geïnvesteerd. Het koos ervoor zich te onderscheiden met klantenservice. Open tot middernacht, snelle levering, kraakheldere algemene voorwaarden en, bijvoorbeeld, medewerkers die handgeschreven briefkaarten sturen naar klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze dat. “We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame,” zegt Jeroen Van Camp, woordvoerder van Coolblue België. “Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”

De onderneming bestaat 15 jaar en heeft meer dan 1000 medewerkers waarvan meer dan 100 in Vlaanderen. Waarom zo lang gewacht om de sprong naar tv te wagen? Van Camp: “Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op de Vlaamse tv, voor miljoenen kijkers, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. ‘Zaterdag besteld, zondag in huis’, bijvoorbeeld, durven we nu vol vertrouwen op tv te schreeuwen.”

De tv-spot werd ontwikkeld met reclamebureau Duval Guillaume en productiemaatschappij 100% Halal.