29
maart
2019
|
09:00
Europe/Amsterdam

Coolblue introduceert pakketpanelen

Samenvatting

Vandaag introduceert Coolblue zijn grootste innovatie ooit: pakketpanelen. Het e-commercebedrijf heeft op het dak van haar magazijn al zonnepanelen staan en levert kleine pakjes met de fiets. De pakketpanelen zijn een volgende stap om nóg meer uit de pakjes te halen. Door zonnecellen in de blauwe dozen te verwerken, wil Coolblue klanten helpen om zelf hun eigen energie op te wekken.

Camille Depuydt, Manager Coolblue België licht toe: “Onze pakjes hebben een heel belangrijke functie, namelijk producten onbeschadigd bij onze klanten krijgen. Dus misschien is de vraag niet minder blauwe doosjes, maar juist méér doen met blauwe doosjes. Ik vind het superfijn om dit eindelijk na 10 jaar met de wereld te kunnen delen. En eindelijk snappen onze klanten ook dat het logo van Coolblue eigenlijk een zonnetje is.”

De pakketpanelen bevatten speciaal door Coolblue ontwikkelde AVEG microzonnecellen. Hoe groter het pakje, hoe groter het pakketpaneel én daarmee het apparaat dat de klant van stroom kan voorzien. Met een klein pakje kan makkelijk een telefoon opgeladen worden. Een grotere doos is geschikt voor het opladen van bijvoorbeeld een laptop of tablet.

Coolblue is het eerste e-commercebedrijf dat zonnecellen in zijn pakjes verwerkt en introduceert hiermee zijn zonnigste innovatie ooit. Coolblue wil eerst feedback van klanten verzamelen. De eerste 10.000 proefpakketpanelen worden gratis verspreid over België en Nederland. Voor meer informatie of voor het bestellen van een proefpakketpaneel, ga naar Coolblue.be.

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.