Coolblue-nieuws

Coolblue heeft een nieuwe pakjesmachine

Tot 90% minder opvulmateriaal in de pakjes

Samenvatting

Vandaag nam Coolblue een nieuwe pakjesmachine in gebruik in haar magazijn in Tilburg. Deze machine past de dozen automatisch aan op de grootte van je bestelling. Dat scheelt lucht, dus ruimte in de vrachtwagen. Dat scheelt dan weer een aantal ritten en dat is goed voor het milieu. Geen zorgen, je kat weet zich er zeker nog in te wurmen.

Vandaag rolden de eerste nieuwe Coolblue-dozen van de band. De pakjesmachine vouwt de dozen op de juiste hoogte van de producten, waardoor er tot 90% minder opvulmateriaal nodig is.

Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue: “We willen het voor onze klanten niet alleen elke dag een beetje beter, maar ook een beetje groener doen. Dit door minder opvulmateriaal te gebruiken, maar ook door het aantal ritten van onze vervoerders te verminderen. Zo vertrekken er door de kleinere pakjes tot 15% minder vrachtwagens vanuit het Coolblue-magazijn.”

Tot 20.000 pakjes per dag

De nieuwe pakjesmachine kan tot maar liefst 20.000 pakjes per dag aan. 90% van alle bestellingen kan ingepakt worden door deze machine.

Naast het formaat, is ook het ontwerp van de doos iets anders. Het is een mooie stevige doos die je kan openen door een ‘rits’ open te trekken. Natuurlijk mochten de grapjes op de dozen niet ontbreken. Er kwamen zelfs nieuwe grapjes bij. En ook katten passen er nog steeds in.

Honderden extra magazijnmedewerkers gezocht

Coolblue groeit hard! Op dit moment wordt het magazijn in Tilburg met 3 hallen uitgebreid tot een vloeroppervlakte van 88.000 vierkante meter (of 18 voetbalvelden) groot. Om de groei te ondersteunen is de online retailer het komende jaar nog op zoek naar honderden extra magazijnmedewerkers.

Facts & Figures

  • De pakjesmachine is 200 meter lang

  • 20.000 pakjes per dag

  • Bijna 1 pakje per seconde

  • 90% van alle pakjes

Over Coolblue

Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 8 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi en Zaventem. De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.