02
februari
2016
|
06:46
Europe/Amsterdam

Coolblue gaat witgoedlevering uitrollen in Nederland

Samenvatting

Coolbluelanceert in Nederland ‘CoolblueBezorgt’, waarmee het zelf witgoedbestellingen zal leveren aan haar klanten. Momenteel leveren ze al 1 op de 10 van deze bestellingen zelf. De online retailer wil zo meer grip krijgen op de last mile delivery van haar grote pakketten. Ook hier geldt: ‘vandaag besteld, morgen gratis in huis’. Dit jaar nog wordt onderzocht of CoolblueBezorgt ook in België geïntroduceerd kan worden.

De nieuwe dienstverlening vloeit voort uit Coolblue’s obsessieve focus op klantentevredenheid.

Een trotse Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue: “We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – geen invloed op hadden, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu in Nederland verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen.”

Hieronder vallen voor Coolblue niet alleen wasmachines, droog- en koelkasten, maar ook bijvoorbeeld grote tv’s. Kortom; alles waar je met 2 voor moet zijn om naar binnen te dragen.

De testfase heeft Coolblue ondertussen al achter terug, en vandaag leveren ze al een tiende van de witgoedbestellingen zelf. Er rijden binnenkort 15 grote bestelwagens – of ‘Coolblue bussen’ – bij onze Noorderburen rond. De ambitie is om tegen eind dit jaar zo’n 50 bussen op de weg te hebben.

Klanten blij maken … en verwonderen

CoolblueBezorgt is gratis, ook voor wie op de 4de verdieping van een appartementsgebouw woont. Bovendien krijgen klanten een tijdslot van slechts 1 uur mee waarop hun bestelling ’s anderendaags geleverd zal worden. Beloofd is beloofd, zo biedt de online retailer een ‘wij-komen-sowieso-garantie’. Een hele dag wachten op je bestelling is dus verleden tijd.

Coolblue doet voor de witgoedlevering een beroep op eigen personeel en gaat dit jaar hiervoor op zoek naar 100 bezorgers. “Bij het afleveren van deze producten kom je bij klanten over de vloer en dit is heel persoonlijk. Dit geeft ons ook de kans om iets extra te doen en onze klanten op die manier blij te maken en … te verwonderen,” aldus Pieter Zwart.

De Coolblue’ers bellen een half uur voor aankomst, dragen met de grootste zorg je nieuwe wasmachine naar boven, sluiten hem aan en geven gebruiksadvies. Ook nemen ze desgewenst je oude toestel weer mee om het te laten recycleren.

Uitbreiding magazijn

In juni vorig jaar nam Coolblue een nieuw magazijn van 22.000 m² in gebruik in Tilburg – middenin het afzetgebied van de online retailer. Coolblue zal deze distributiefaciliteiten nu gaan uitbreiden met 36.000 m².

“Van bij het begin zijn wij betrokken bij het faciliteren van de sterke groei van Coolblue. We werken hierin zeer nauw en professioneel samen. Ik ben daarom zeer blij met dit partnerschap, zegt Bram Verhoeven, SVP Country manager Prologis Benelux. Door onze goede grondproposities zijn we in staat om de expansie van Coolblue te blijven begeleiden met moderne, a-klasse distributiefaciliteiten.”  

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.