Coolblue-nieuws

Coolblue bereikt recordomzet van 1,35 miljard euro

Groei onder meer door Engels- en Franstalige website én app

Samenvatting

Vandaag maakt Coolblue zijn jaarcijfers voor 2018 bekend. Onder meer door de Engels- en Franstalige website en app behaalde Coolblue vorig jaar een recordomzet van 1,35 miljard euro. Dat is 160 miljoen euro meer dan in 2017. Het e-commercebedrijf haalde een record bedrijfsresultaat (EBITDA) van 27 miljoen euro: een stijging van 28%. Ook de NPS, de belangrijkste graadmeter voor klanttevredenheid, steeg in 2018 tot de ongekend hoge score van 69 (+3).

Het hele jaarverslag lees je hier.

Engelstalige en Franstalige website en app

Sinds vorig jaar biedt Coolblue de website en app in het Engels aan. Klanten kunnen in het Nederlands, Frans en Engels bij Coolblue terecht.

Uitbreiding bezorgdienst

In 2018 investeerde Coolblue fors in zijn leveringsproposities, zowel in België als in Nederland. Zo startte de online retailer met het leveren en installeren van tv’s. In november introduceerde Coolblue in België zijn eigen bezorgservice: CoolblueFietst. Vandaag wordt al 60% van de pakjes in Antwerpen met de fiets geleverd.

Nog meer pakjes op de fiets

Het e-commercebedrijf is positief over 2018 en verwacht in 2019 nog meer klanten te verwonderen. Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue, licht toe: “Ik ben trots op onze resultaten en ook positief over 2019. Energiepositief, want dit jaar levert ons nieuwe zonnedak genoeg energie voor ons magazijn, voor al onze winkels en zelfs alle fietsen van CoolblueFietst. We gaan dit jaar dan ook nog meer klanten blij maken en meer dan 1 miljoen keer bij klanten aan de deur komen met onze eigen bezorgers - met de camion of op de fiets.”

2018 in het kort

De omzet stijgt met 160 miljoen tot 1,35 miljard euro
Het bedrijfsresultaat neemt toe tot 27 miljoen euro
De klanttevredenheid: een record NPS van 69

Over Coolblue

Coolblue is een snelgroeiend e-commercebedrijf met 9 fysieke winkels in Wilrijk, Lochristi, Zaventem, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam en Den Haag. De online retailer verkoopt consumentenproducten in 10 categorieën, van Telefonie & Tablets, Computer & Netwerk, Tuin & Gereedschap tot Koken & Wonen. In 2018 behaalde het bedrijf een omzet van 1,35 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.