08
maart
2018
|
08:05
Europe/Amsterdam

Omzet Coolblue schiet naar 1,2 miljard euro

Samenvatting

Vandaag publiceert Coolblue haar jaarverslag voor 2017. Vorig jaar haalde het e-commercebedrijf een omzet van 1,2 miljard euro in België en Nederland. Dit is maar liefst 38% meer in vergelijking met 2016. De EBITDA nam over dezelfde periode toe tot 21 miljoen euro. Ook de klanttevredenheid steeg tot een ongekend hoge NPS van 66. Deze sterke resultaten zijn een direct gevolg van Coolblue’s strategie: continu investeren in haar klantproposities.

Uitbreiding bezorgdienst
Het afgelopen jaar investeerde Coolblue in de uitbreiding van haar bezorgdienst. Inmiddels telt CoolblueBezorgt al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots verspreid over België en Nederland.

Nieuwe markt: Franstalig België
2017 was ook het jaar waarin Coolblue de Waalse en Brusselse markt betrad met de introductie van meertaligheid.

Daarnaast ontwikkelde Coolblue vorig jaar een geheel nieuw winkelconcept waarvan er meteen 2 winkels succesvol geïntroduceerd werden in Amsterdam en Den Haag.

Nieuwe hallen
Coolblue investeerde vorig jaar ook veel in haar warehousing. Er werd opnieuw uitgebreid met 3 megahallen, de 2 distributiecentra werden gegroepeerd, 8 witgoeddepots werden geopend en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen.
“De strategie van continu investeren in onze klantproposities loont! 2017 was dan ook het aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken,” aldus Pieter Zwart.

Een kwart meer omzet in 2018
In 2018 wil Coolblue sterk inzetten op het nog verder verbeteren van haar klantproposities. Dit moet het e-commercebedrijf helpen om dit jaar opnieuw hard te groeien. Verwacht wordt dat de omzet dit jaar met een kwart zal toenemen tot 1,5 miljard euro.

VRAGEN?
Stel ze om 13.00 uur live op Facebook aan Beginbaas Pieter en Geldbaas Daphne

Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.