17
juni
2015
|
16:03
Europe/Amsterdam

Mega-magazijn Coolblue in Tilburg vanaf vandaag in gebruik

Samenvatting

Coolblue, één van de grootste online retailers van de Benelux, opent vandaag zijn nieuwe magazijn van 22.000m² in Tilburg (Nederland). Het nieuwe magazijn is drie voetbalvelden groot met genoeg ruimte voor bijvoorbeeld 12.500 wasmachines. De bouw verliep volledig volgens plan en dat is een mooie prestatie voor zo’n groot project. “Dat is inderdaad goed nieuws”, glimlacht Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue. “Tilburg ligt midden in het dekkingsgebied van Coolblue. Zo kunnen we nog meer klanten heel snel heel blij maken met een blauw pakketje.”

Bezorgbelofte
Het nieuwe magazijn vervangt het vorige magazijn in Tilburg en richt zich vooral op grote goederen zoals witgoed. Zowel de binnen- als de buitenkant van het gebouw werd helemaal ingericht naar de wensen en de stijl van Coolblue. Dat is handig, want de bezorgbeloften van Coolblue zijn nogal specifiek. Alles moet erop gericht zijn om bijvoorbeeld ‘VandaagNog’ of op zondag te leveren. Het magazijn in Capelle a/d Ijssel, vlakbij Rotterdam, voor ‘kleine’ pakketjes blijft daarnaast bestaan.

Zeven dagen op zeven
De nieuwe locatie is vanaf nu zeven dagen op zeven in gebruik. Er zullen in totaal 165 Coolblue’ers in het magazijn aan de slag gaan. Naast de ‘normale’ orders die tot 23.59 uur binnenkomen, is het geschikt voor VandaagNog®- en tijdvakbestellingen, Belgische orders voor grote goederen zoals witgoed en bestellingen voor de zeven fysieke winkels, waaronder de winkels in Wilrijk en Lochristi. Ook grotere retouren, zoals wasmachines en tv’s, worden hier verwerkt.

Ruimte voor groei
Prologis, een grote speler op het gebied van logistiek vastgoed, zal de bouw en eventuele uitbreidingen van het magazijn uitvoeren. Het kocht voor Coolblue 13,2 hectare land zodat extra ruimte werd voorzien voor een eventuele aanbouw in de toekomst.

Enkele feiten:

22.000m² vloeroppervlakte20 dockdeuren14m hoogComplete nieuwbouw
Over Coolblue

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland (Net Promoter Score van 68). De online retailer heeft een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie, eigen reparatie én 17 fysieke winkels. In 2020 behaalde Coolblue een omzet van 2 miljard euro.