Wilrijk,
19
december
2016
|
20:30
Europe/Amsterdam

Drukste dag ooit voor Coolblue

Online retailer verwacht deze week tot 55% meer te verkopen dan vorig jaar

Samenvatting

In de aanloop naar kerst breekt Coolblue, één van de grootste webwinkels in België en Nederland, al zijn verkooprecords. Deze week zullen er tot 55% meer pakketjes de deur uitgaan in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het piekmoment wordt verwacht tussen 21u en 22u vanavond. Uitschieters onder de geschenkartikelen zijn dit jaar de Chromecast, activity trackers en elektrische tandenborstels.

De week voor kerst is het traditioneel de drukste periode van het jaar voor Coolblue. Afgaand op de laatste dagen, wordt het vandaag de allerdrukste dag ooit. Verwacht wordt dat er maar liefst 20 km aan verpakkingsdozen zullen worden gebruikt. Zo’n 70 vrachtwagens gevuld met pakjes, zullen de komende uren de Coolblue magazijnen verlaten.

“Coolblue groeit sowieso al als kool, maar deze week is dit extreem. Er worden zo’n 360 werkkrachten in de magazijnen ingezet om alles op tijd buiten te krijgen. Voor 23.59 uur besteld, is morgen immers gratis in huis. We doen er dan ook alles aan om deze belofte waar te maken,” aldus Matthias De Clercq, manager van Coolblue België.

Ook in de fysieke winkels van Coolblue – waaronder die in Wilrijk, Lochristi en de recent geopende winkel in Zaventem – is het deze week alle hens aan dek. Er zijn opvallend meer mensen die er hun online besteld pakje komen afhalen of productadvies willen.

Boilerplate

Over Coolblue

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Zaventem, Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van Telefonie, Computer & Tablets over Tuin & Klussen tot Koken & Tafelen. In 2015 behaalde het bedrijf een omzet van 555 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.