Wilrijk,
18
juli
2017
|
15:14
Europe/Amsterdam

Coolblue live in Franstalig België

Samenvatting

Wilrijk - Vanaf vandaag zet Coolblue haar eerste stappen in Franstalig België. De Franstalige versie van de website staat live. Dat betekent dat vanaf vandaag Franstalige klanten gemakkelijk kunnen bestellen & betalen in het Frans.

“Coolblue is in Vlaanderen al één van de grootste online retailers en we leveren al in heel België. We zien echter het aantal Franstalige klanten op Coolblue.be enorm toenemen. Ook in onze winkel in Zaventem helpen wij steeds meer Franstalige klanten. Daarom lanceren wij vandaag de grootste productgroepen -laptops en bijbehorende accessoires en het Apple assortiment- en natuurlijk de homepage en betaalpagina in het Frans,” aldus Matthias de Clercq, Manager voor Coolblue België.

Lancering per productgroep

Coolblue introduceert de Franstalige website per productgroep. In het najaar van 2017 verwacht Coolblue alle productgroepen van Franstalige content te hebben voorzien. Het vertalen van de uitgebreide productomschrijvingen bij de tienduizenden producten die we verkopen moet goed gebeuren. Met een enthousiast team van Franstalige vertalers en ‘Woordverwonderaars’ werken we hier keihard aan.

Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue licht toe: “Het overgaan op een ander taalgebied is een fantastische mijlpaal en mooie uitdaging voor alle 2.650 Coolblue’ers. Het gaat om véél meer dan alleen het vertalen van de site. Denk aan het aannemen en inwerken van Franstalige Coolblue’ers bij de Klantenservice tot aan het aanpassen van de grapjes op de blauwe dozen.”

Elke dag een beetje beter

In de komende maanden komen er telkens productgroepen bij. “Ondertussen luisteren we goed naar de feedback van onze Franstalige klanten en sturen we bij waar nodig. Zo kunnen we elke dag een beetje beter worden,” zegt De Clercq.

Boilerplate

Over Coolblue

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Wilrijk, Lochristi, Zaventem, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van Telefonie, Computer & Tablets over Tuin & Klussen tot Koken & Tafelen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.